Δοκιμή: Volvo XC40 Recharge P8 408 PS

Μετά τη προσθήκη Plug-in Hybrid εκδόσεων σε όλη της τη γκάμα, τα πρώτα μοντέλα της Volvo που κινούνται αποκλειστικά με ρεύμα είναι πλέον διαθέσιμα στην Ελληνική αγορά και μάλιστα Online, μέσα από το Site της. Πρώτο μοντέλο που μεταμορφώνεται σε ηλεκτρικό για την Σουηδική εταιρεία που σχεδιάζει μέχρι το 2040 να είναι κλιματικά ουδέτερη, είναι το μικρότερο SUV της και εμπορικά επιτυχημένο XC40, το οποίο μόλις έλαβε και ένα μικρό Facelift. Η ανανέωσή του έχει να κάνει με μικρές εξωτερικές αλλαγές που το φέρνουν στα ίσια με το ανανεωμένο XC60, με την ενσωμάτωση του νέου Android infotainment συστήματος σε όλες τις εκδόσεις, με διαφοροποιήσεις στους κινητήρες καθώς και με νέα υλικά για τον εσωτερικό χώρο. Στο αμιγώς ηλεκτρικό Recharge βέβαια, οι αλλαγές περιορίζονται στις διακοσμητικές επενδύσεις αλλά και στη προσθήκη μίας νέας, λιγότερο ισχυρής έκδοσης. Παρ’ όλα αυτά εμείς δοκιμάζουμε την ισχυρή P8 με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και συνολικά 408 ίππους.

Είναι ηλεκτρικό;

Σε σχέση με ένα XC40 με θερμικό κινητήρα οι εξωτερικές διαφοροποιήσεις εντοπίζονται κατά κύριο λόγω στην εμπρός μάσκα. Αντί για γρίλια διαθέτει μία γυαλιστερή επιφάνεια, στο χρώμα του αμαξώματος, που κλείνει τη μάσκα κατά 90% και έχει το μεγάλο λογότυπο της Volvo στο κέντρο. Από τον πίσω προφυλακτήρα απουσιάζουν οι εξατμίσεις ενώ στη πίσω πλαϊνή κολώνα αντί για την έκδοση, αναγράφεται το “Recharge”. Δύσκολα κάποιος θα ξεχωρίσει ότι είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση αν δεν δει το μπροστά μέρος αφού η αθόρυβη κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα είναι δυνατή και από τις Plug-in εκδόσεις.

Η ανανέωση έφερε έναν μικρό ανασχεδιασμό στους προφυλακτήρες και στα φωτιστικά σώματα. Τα τελευταία έχουν πιο κοφτή σχεδίαση προς το εσωτερικό τους και οι προφυλακτήρες πιο επιθετική με περισσότερες γωνίες και νέο περίγραμμα για τους προβολείς ομίχλης. Νέες χρωματικές επιλογές και δύο νέα σχεδία για τις ζάντες αλουμινίου 19 και 20 ιντσών ολοκληρώνουν την φρεσκαρισμένη εικόνα του “μικρού” της μοντέλου.

Android

Ούτε στο εσωτερικό υπάρχουν μεγάλες αλλαγές. Στο αμιγώς ηλεκτρικό όμως ή σε όλα τα ανανεωμένα XC40 πλέον έχουμε για αρχή τη συμβολή της Google στο λογισμικό σύστημα του Infotainment. Η Volvo ισχυρίζεται ότι το σύστημα πλοήγησης που διαθέτει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 9 ιντσών που βρίσκεται στο ταμπλό, είναι το καλύτερο. Δεν έχει άδικο σε αυτό αφού κανένα σύστημα πλοήγησης δεν έχει την ακρίβεια, την ενημέρωση και τη ποιότητα των Google Maps. Το σύστημα που βασίζεται στο Android 12.1 και θα ενημερώνεται ασύρματα με κάθε νέα έκδοση ή για κάθε προσθήκη και βελτίωση, έχει Google Play μέσα από το οποίο υπάρχουν μερικές εφαρμογές προς το παρόν για πολυμέσα (Διαδικτυακό ραδιόφωνο, εφαρμογές Streaming, Youtube και άλλες υπηρεσίες) ενώ θα προστεθούν σταδιακά περισσότερες. Με δεδομένη τη βελτίωση στο μέλλον αξίζει να σημειωθεί ότι τα γραφικά στο U.I. του συστήματος παραμένουν μικρά και ειδικότερα ορισμένες ρυθμίσεις για την οδήγηση, χωρίς εξοικείωση και για μεγαλύτερη ασφάλεια, δεν μπορούν να γίνουν εν κινήσει.

Επίσης, δεν υπάρχει ούτε στη κεντρική οθόνη αλλά ούτε στον πίνακα οργάνων κάποια ένδειξη της αυτονομίας σε χιλιόμετρα, παρά μόνο όταν το ποσοστό της μπαταρίας αγγίζει το 15 % (55 χιλιόμετρα αυτονομίας). Οι παραπάνω λειτουργίες απαιτούν σύνδεση στο διαδίκτυο είτε μέσω Wifi Hotspot ή με ενσωματωμένη Sim ενώ έτσι είναι δυνατή και η αποθήκευση του λογαριασμού Gmail ή διαφορετικών λογαριασμών σε κάθε προφίλ. Όταν το σύστημα είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο τότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Google Assistant το οποίο μεταξύ άλλων εκτελεί και εντολές για ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο, όπως π.χ. για τον κλιματισμό ή να ενημερώνει, όπως π.χ. για τη κατάσταση της μπαταρίας κ.α. Στα προφίλ αποθηκεύονται και οι διαφορετικές ρυθμίσεις/προτιμήσεις του αυτοκινήτου.

Τα Google Maps μπορούν να υπολογίσουν την χρήση ενέργειας και την υπολειπόμενη αυτονομία στο σημείο προορισμού κάθε διαδρομής βάσει της μέσης κατανάλωσης της εκάστοτε διαδρομής και τα δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για τον δρόμο (Ανηφορική, κατηφορική, στροφές κ.α.) και τη κυκλοφορία. Ακριβώς τον ίδιο υπολογισμό συναντήσαμε και στα μοντέλα της Tesla και οφείλουμε να πούμε ότι είναι πολύ ακριβής.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων παραμένει 12 ιντσών με υποδειγματική ευκρίνεια αλλά διαθέτει εντελώς νέα γραφικά και χρώματα. Σε αντίθεση με τις εκδόσεις θερμικών κινητήρων τα όργανα δεν είναι διαμορφώσιμα ενώ είναι και ημικυκλικά. Στα δεξιά υπάρχει η ένδειξη της ταχύτητας, στα αριστερά η χρήση ενέργειας και αντίστοιχα στο κέντρο κάθε οργάνου το ψηφιακό ταχύμετρο και η επιλεγμένη σχέση. Μεταξύ αυτών των δύο, στο κέντρο της οθόνης δηλαδή, βρίσκεται ο χάρτης των Google Maps, κάνοντας το XC40 το μόνο αυτοκίνητο που υποστηρίζει κάτι τέτοιο. Μια μπάρα με το ποσοστό της μπαταρίας είναι τοποθετημένη κάτω δεξιά και όπως προαναφέραμε δεν μπορεί να αλλάξει σε ένδειξη αυτονομίας.

Μία μεγάλη διαφορά του ηλεκτρικού XC40 από τα υπόλοιπα αλλά και καινοτομία της Volvo, είναι η απουσία του μπουτόν εκκίνησης. Λέμε πως είναι καινοτομία γιατί δεν έχουμε συναντήσει άλλο αυτοκίνητο που να λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Εδώ το “κλειδί” για την εκκίνηση του αυτοκινήτου είναι στην ουσία ο ίδιος ο οδηγός, αρκεί να έχει στη κατοχή του το “Keyless κλειδί” και να καθίσει ή να σηκωθεί από το κάθισμα το οποίο έχει αισθητήρες που μεταφράζουν τα σωματομετρικά δεδομένα σε Start/Stop. Αρκεί λοιπόν κάποιος να είναι καθιστός και να πατήσει το φρένο για να ζωντανέψει το αυτοκίνητο ή το αντίστροφο για να απενεργοποιηθεί έχοντας πάντα το κιβώτιο στη θέση P. Αυτό έχει να κάνει με τη γενικότερη φιλοσοφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που απλοποιούν ορισμένες λειτουργείες και κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη.

Αυτή η φιλοσοφία ταιριάζει και στη μινιμαλιστική σχεδίαση που έχει το εσωτερικό, με την εικόνα να είναι αυτούσια με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Μόνη εξαίρεση ο βαθύς χώρος αποθήκευσης στη κεντρική κονσόλα που έχει διαφορετική διάταξη κάτω από το υποβραχιόνιο και τα νέα φώτα LED. Ενεργοποιούνται με την αφή, τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ έχουν ντίμερ για ρύθμιση της φωτεινότητας με παρατεταμένο πάτημα. Με την αφή λειτουργεί επίσης ο slider διακόπτης για την πανοραμική ηλιοροφή. Το Recharge έχει φιλικά προς το περιβάλλον υλικά τα οποία με την πρόσφατη ανανέωση ενσωματώθηκαν και στις υπόλοιπες εκδόσεις, μαζί με δύο νέες πιο “αρτιστίκ” επιλογές για τις διακοσμητικές επενδύσεις στο ταμπλό. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει Premium στο σύνολο της, με πολύ καλή συναρμογή των υλικών όμως τα πλαστικά στη κεντρική κονσόλα έχουν ένα πιο “συνηθισμένο” φινίρισμα.

Με την εργονομία και τη πρακτικότητα το XC40 ανέκαθεν τα πήγαινε καλά και αυτό δεν αλλάζει. Σε σχέση με τη Plug-in έκδοση δεν υπάρχει διαφορά για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι θα καθίσουν με περίσσεια άνεση παρά το υπερυψωμένο πάτωμα, ο τρίτος όμως στη μέση θα πρέπει να βρει έναν τρόπο να βολέψει τα πόδια του δεξιά και αριστερά από το υψηλό κεντρικό τούνελ. Για τις αποσκευές πλέον δεν υπάρχει μόνο ένας χώρος. Ο κλασικός βρίσκεται πίσω από την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πέμπτη πόρτα και κρύβει 414 λίτρα και ένα ειδικά διαμορφωμένο μέρος κάτω από το ανασηκώμενο πάτωμα για τα καλώδια.

Ο δεύτερος κρύβεται στη θέση του θερμικού κινητήρα, κάτω από το καπό δηλαδή και χωρά 31 λίτρα. Είναι ιδανικός για τα καθημερινά ψώνια και για την συμπλήρωση του υγρού των υαλοκαθαριστήρων. Ναι, εκεί βρίσκεται το χαρακτηριστικό μπλε πώμα.

Δύναμη εις διπλούν

Δεδομένου του φιλικού προς το περιβάλλον χαρακτήρα του ηλεκτρικού XC40 Recharge κανείς δεν θα περίμενε ότι είναι ένα από τα πιο ισχυρά Volvo που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Κι’ όμως, η έκδοση P8 διαθέτει συνδυαστική απόδοση 408 ίππων και 660 Nm ροπής. Αυτή προκύπτει από τη διάταξη με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα, που λειτουργούν ταυτόχρονα αλλά ανεξάρτητα και αποδίδουν από 204 ίππους και ροπή 330 Nm ο καθένας. Όλη αυτή η ισχύς κατά την επιτάχυνση κυριολεκτικά εξαφανίζει τους 2,1 τόνους που ζυγίζει και εντυπωσιακά το στέλνει στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,9″. Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το ρεπρίζ αφού χρειάζονται ελάχιστα δευτερόλεπτα για να ολοκληρωθεί μια προσπέραση ενώ η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 183 χλμ./ώρα αποτελεί επίσης ζήτημα δευτερολέπτων.

Όπως σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο το γκάζι ρυθμίζεται στον απόλυτο βαθμό και εκτός από το να κολλάς βίαια στο κάθισμα, τόσο εσύ όσο και οι υπόλοιποι επιβάτες, μπορείς να το οδηγήσεις με ηρεμία. Αυτό θα χρειαστεί άλλωστε για να διατηρήσεις την κατανάλωση ενέργειας χαμηλά και να απολαύσεις τα πολλά χιλιόμετρα αυτονομίας που μπορεί να προσφέρει η μεγάλη μπαταρία με χωρητικότητα 78 kWh (75 kWh ωφέλιμης), γιατί όπως και να το κάνουμε, η δύναμη που έχει, δεν είναι απλά δελεαστική αλλά εθιστική.

Σύμφωνα με τη Volvo και το κύκλο μετρήσεων WLTP το XC40 Recharge P8 έχει θεωρητική μεικτή αυτονομία στα 416 χιλιόμετρα, η οποία εντός πόλης μπορεί να ξεπεράσει τα 530. Στη πράξη και με συνετή οδήγηση η αυτονομία μπορεί να αγγίξει τα 400 χιλιόμετρα και το λέμε αυτό ενώ έτυχε να το οδηγήσουμε υπό αντίξοες συνθήκες. Την εβδομάδα που οι θερμοκρασίες έπεσαν υπό του μηδενός και η Αττική ντύθηκε στα άσπρα, εμείς διανύσαμε τα περισσότερα χιλιόμετρα της δοκιμής μας και ήταν μία πραγματική πρόκληση, καθώς σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες οι μπαταρίες δεν αποδίδουν ιδανικά. Η κατανάλωση χωρίς προσεκτική οδήγηση κατέληξε στις 26.5 kWh/100 χλμ. που είναι ικανοποιητική για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τόσο μεγάλη ιπποδύναμη. Παρ’ όλα αυτά εντός πόλης την είδαμε να πέφτει στις 18.6, πολύ κοντά στο εργοστασιακό νούμερο. Αυτό έγινε με οικονομική οδήγηση καθώς χρειάστηκε να διανύσουμε μια απόσταση 10 χιλιομέτρων, από την Κηφισιάς στο ύψος του ΚΑΤ, μέχρι τη Λεωφόρο Αθηνών, με 11% μπαταρία. Εκμεταλλευόμενοι την αναγεννητική πέδηση και τις χαμηλές ταχύτητες στο αστικό περιβάλλον καταναλώσαμε μόλις 1% για αυτά τα 10 χιλιόμετρα και φτάσαμε στο προορισμό μας με 10%. Εκτός από την αποτελεσματικότητα της ανάκτησης ενέργειας η διαδρομή αυτή έδειξε ότι η Volvo έχει κάνει πολύ καλή δουλειά με το σύστημα διαχείρισης ενέργειας.

 

Χρειάζεται φόρτιση…

Η μεγάλη μπαταρία μπορεί να έχει το πλεονέκτημα της αυτονομίας όμως προς το παρόν χρειάζεται και πολύ χρόνο για τη φόρτισή της. Σε ότι αφορά το οικιακό δίκτυο, πέρα από κάποια έκτακτη ανάγκη, χωρίς Wallbox το ξεχνάμε τελείως αφού χρειάζεται 37 περίπου ώρες για να ολοκληρωθεί. Σε Wallbox 7,4 kW μειώνεται στο πιο βιώσιμο χρόνο των 11 ωρών και σε 11άρι φορτιστή σε λιγότερο από 8. Βέβαια η Volvo έχει δώσει τη δυνατότητα ταχυφόρτισης έως 150 kW με το 0-80 % να επιτυγχάνεται σε 40′ αλλά και πάλι στην Ελλάδα ελάχιστοι είναι τέτοιο φορτιστές, επομένως ακόμα και στα ΣΕΑ θα χρειαστεί πάνω από 1 ώρα για τη πλήρη φόρτιση.

Aκόμα πιο Premium στο δρόμο

Το Recharge μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα (CMA) με τα υπόλοιπα XC40 όμως σχεδιάστηκε εξαρχής ως ηλεκτρικό, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις και αλλαγές για τη μέγιστη ασφάλεια των επιβατών και της μπαταρίας, η οποία είναι τοποθετημένη σε έναν κλωβό από αλουμίνιο στο κέντρο. Αυτό εκτός από τη προστασία της εξασφαλίζει ότι το κέντρο βάρους είναι χαμηλά, κάτι που χρειάζεται μιας και είναι σχεδόν 600 κιλά πιο βαρύ από μια έκδοση μόνο με θερμικό κινητήρα και πάνω από 300 για την Plug-in.

Συνήθως μια πιο σφιχτή ανάρτηση είναι δεδομένη για τη διαχείριση του επιπλέον βάρους όμως εδώ κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Βασικό χαρακτηριστικό είναι η μείωση του ύψους στα 17,6 εκ. με την ανάρτηση να χαρακτηρίζεται μάλλον αρκετά μαλακή. Αυτό το καταλαβαίνεις αρχικά από τις κλίσεις του αμαξώματος, που δεν τις λες παράλογες για το βάρος του, αλλά θα σου δώσουν να καταλάβεις πότε αγγίζεις τα όρια στη γρήγορη οδήγηση ενώ κατά την έντονη επιτάχυνση το μπροστά μέρος ανασηκώνεται “προκλητικά” για τους υπόλοιπους οδηγούς που μπορεί να το υποτιμήσουν, θα συμπλήρωνα.

Περισσότερο πάντως αναδεικνύεται από την εκπληκτική ποιότητα κύλισης και την εξαιρετική απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου, είτε αυτός είναι ταχείας κυκλοφορίας είτε πλακόστρωτο στο κέντρο της Αθήνας όπου αν εξαιρέσουμε το μέγεθος του, κινείται με άνεση.  Το τιμόνι πέρα από το ότι κόβει ικανοποιητικά έχει καλύτερη αίσθηση από κάθε άλλη έκδοση του μοντέλου. Είναι ακριβές και βαρύ, συνδέοντας τον οδηγό με το μπροστινό μέρος. Έχει δύο επιλογές, μια για μέσα στη πόλη ή σε ταξίδι όπου είναι πιο ελαφρύ και μια για δυναμική οδήγηση όπου βαραίνει απρόσμενα και θυμίζει αυτοκίνητα από άλλων Premium ανταγωνιστή.

Οι γενικότερες επιλογές διαμόρφωσης στο οδηγικό κομμάτι είναι όπως οι παραπάνω για το τιμόνι, απλές. Δεν υπάρχουν προγράμματα οδήγησης και το αυτοκίνητο προσαρμόζεται στη διαδρομή. Άλλωστε σε ένα ηλεκτρικό η διαχείριση στο γκάζι γίνεται από τον οδηγό στον απόλυτο βαθμό και αυτό εν τέλει είναι που μετράει και μεταφράζεται σε υψηλή ή χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Η μέγιστη αναγεννητική πέδηση επιλέγεται μέσα από την οθόνη με τα μικρά εικονίδια του μενού, όπως και οι υπόλοιπες λειτουργίες που αναφέραμε, και λειτουργεί ως One Pedal. Δεν χρειάζεται δηλαδή η χρήση του συστήματος πέδησης σε μικρές ταχύτητες και το Recharge ακινητοποιείται απλά με το άφημα του γκαζιού. Λίγο απότομο στην αρχή σε σχέση με άλλα ηλεκτρικά όμως αν του δώσεις χρόνο θα το οδηγείς μόνο έτσι ακόμα και όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν πολύ και ο δρόμος παύει να είναι ευθύς. Εκεί όταν χρειαστεί έχεις στη διάθεση σου και αποτελεσματικά φρένα που θα σταματήσουν τη πορεία των 2.113 κιλών του με ασφάλεια.

Παρότι η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά σχεδόν 4 εκ. είναι διαθέσιμο ένα πρόγραμμα οδήγησης εκτός δρόμου το οποία επιτρέπει την ελεύθερη κύλιση των τροχών και διαχειρίζεται με διαφορετικό τρόπο το σπινάρισμα. Είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε σε διαδρομές γεμάτες χιόνι και εντυπωσιαστήκαμε με τον τρόπο που λειτουργεί τόσο αυτό όσο και η τετρακίνηση ακόμα και με ακατάλληλα ελαστικά για τέτοιες συνθήκες (P Zero). Η μεταφορά της ροπής στους τροχούς είναι άμεση και “ξεμπλοκάρεις” αμέσως από τα δύσκολα σημεία ενώ αντίστοιχα στη γρήγορη οδήγηση μπορείς να διορθώσεις εύκολα, μόνο με ένα βύθισμα στο γκάζι, τη τροχιά του πίσω μέρους και να εκτοξευθείς προς την σωστή κατεύθυνση φυσικά.

Υποδειγματική είναι και η ηχομόνωση, χάρη στα διπλά τζάμια στο εμπρός μέρος και τις επιπλέον μονώσεις στις πόρτες. Οι αεροδυναμική θόρυβοι είναι ελάχιστοι και ο “ηλεκτρικός” ήχος σε χαμηλή ένταση στο εσωτερικό, υπάρχει δηλαδή κυρίως για να ειδοποιεί τους πεζούς παρά για να προσφέρει συναίσθημα, μιας και τα 660 ακαριαία Nm είναι αρκετά για να χαμογελάς ακατάπαυστα.

Τέλος να πούμε ότι είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που διαθέτει το πακέτο αισθητήρων Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) με λογισμικό της Zenuity. Το πακέτο αυτό αποτελείται από μια σειρά ραντάρ, καμερών και αισθητήρων με υπερήχους, πάνω στο οποίο μελλοντικά μπορεί να εξελιχθεί η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης. Προς το παρόν από την μεσαία έκδοση υπάρχει το Adaptive Cruise Control με Pilot Assist για ημιαυτόνομη οδήγηση στο ταξίδι ενώ στη καλύτερη έκδοση Core προστίθεται και η πανοραμική προβολή της κάμερας με αισθητήρες περιμετρικά.

Συμπέρασμα

Το XC40 Recharge δεν είναι το πρώτο εξηλεκτρισμένο όχημα της Volvo, είναι όμως το πρώτο που κινείται αποκλειστικά με ρεύμα και το πρώτο βήμα στη στρατηγική για το κλιματικά ουδέτερο μέλλον της. Αποτελεί χωρίς καμία αμφιβολία τη καλύτερη έκδοση του μικρού της μοντέλου, το οποία δεν έχει προς το παρόν ανταγωνισμό από άλλους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές. Κι’ αυτό γιατί υπερέχει με τους δύο ηλεκτροκινητήρες ακόμη και από ηλεκτρικά μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Διαθέτει επίσης ανανεωμένο εξοπλισμό που είναι πλήρης και στις τρείς νέες εκδόσεις ενώ με τη συμβολή της Google κατάφερε να ενσωματώσει κάτι που μέχρι στιγμής είχαμε δει μόνο από την Tesla, ναι Google Maps και Youtube.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: Από 64.550 €.

Κινητήρας: Δύο Ηλεκτροκινητήρες με μπαταρία 78 kWh
Ισχύς-Ροπή: 408 hp – 660 Nm
Μετάδοση: Τέσσερις τροχούς με κιβώτιο μιας σχέσης
Αυτονομία: Έως 513 χιλιόμετρα (WLTP)
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 183 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας/δοκιμής:
25 / 26,5 kWh/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.863/1.647 mm
Βάρος: 2.113 κιλά
Χώρος αποσκευών: 414+31 λ.

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).